piątek, 8 lutego 2013

Coś słodkiego - prosto, szybko i niedrogo

Wiem, że wczoraj słodkoście mieliście aż nadto, ale chciałam się z Wami podzielić pewnym moim przepisem: na placek, który powstał kiedy mieliśmy z mężem ochotę na coś słodkiego, nie miałam weny na skomplikowane przepisy, więc postanowiłam wykombinować coś łatwiejszego. Miałam w domu gotowy biszkopt, dalej już poszło z górki.


Potrzebny będzie biszkopt (kupiony w sklepie lub upieczony w domu).
 
Masa:
  • dwa budynie śmietankowe
  • 3 szklanki mleka
  • 3-4 łyżki cukru
  • 1 kopiasta łyżka margaryny

Polewa:
  • 4 łyżki mleka
  • 5 łyżek margaryny
  • 5 łyżek cukru
  • 4 łyżki kakao (tego zwykłego, nie słodzonego)

WYKONANIE 
Masa:  Gotujemy budynie, jednak nie z 4 szklanek, jak napisano na opakowaniu, tylko z 3, żeby masa była gęściejsza i bardziej zwarta. Kiedy lekko przestygnie, dodajemy margarynę i mieszamy, aż się roztopi.

Polewa: do rondelka wrzucamy mleko i margarynę. Po rozpuszczeniu margaryny dodajemy cukier. Kiedy cukier się rozpuści dodajemy kakao i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Gotujemy chwilę i zdejmujemy z ognia do przestygnięcia.

Biszkopt przekładamy budyniem, polewamy polewą i odstawiamy do lodówki, żeby budynie trochę stężały.


Zachęcam Was oczywiście do modyfikowania tego przepisu według swoich upodobań smakowych: możecie na przykład biszkopt przełożyć budyniem czekoladowym a polewę zrobić ze śmietanki do kawy lub białej czekolady. Jak kto woli. Eksperymentowanie w kuchni czasami prowadzi do zaskakujących wniosków i ciekawych odkryć ;)

Jestem ciekawa, jak zinterpretujecie ten przepis? :)

11 komentarzy:

  1. Apetyczne :)
    Zapraszam do siebie :)
    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Z górki to u mnie leci" tylko jedzenie;) Witam na malinowym blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Konkurs na stronach Uber do konca dnia dzisiejszego, czyli 10.02. :)

      Usuń
  4. wygląda przepysznie i na pewno równie dobrze smkuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak się nie mylę to już jadłam kiedyś takie ciacho :)
    było bardzo pyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. być może, chociaż ja przepisu na takie ciasto nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam przepysznie wygląda :) aż mi smaka narobiłaś :P

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz ;)