czwartek, 31 lipca 2014

Kolorowe wafle - idealne dla dzieci

Wprowadzam specjalne słodkie dni :) Kuba lubi zjeść biszkopta czy wafelka w czekoladzie i jest już w takim wieku, że umie się o to upomnieć. Muszę zatem wprowadzić zasadę, że słodycze zjadamy w specjalne dni: u nas będą to niedziele.

Wolałabym jednak, aby jak najrzadziej był to słodkości ze sklepu.

Warto zrobić coś samemu. Ja ostatnio zrobiłam kolorowe kwadraciki - wafle z kolorową masą.
Moja wersja kolorystyczna jest typowo chłopięca; dla dziewczynek można przyrządzić takie wafle z masami czerwoną i żółtą.




Już Was wtajemniczam w przepis ;)


Kolorowe masy to masy galaretkowe: niebieska i zielona.
Możecie użyć też galaretek truskawkowych, cytrynowych, pomarańczowych i jakie tylko wpadną Wam w ręce ;)

Standardowo do takiej masy galaretkowej używa się jednej margaryny, kubka śmietany 12%, szklanki cukru i 1-2 opakowania galaretki.
Jednak ja użyłam galaretek o dwóch innych kolorach, więc składniki podzieliłam na pół, na dwa garnki i po jednym opakowaniu galaretki do każdego garnka.

Rozpuszczam margarynę w rondelku, dosypujemy cukier. Mieszamy, żeby ten cukier się w miarę rozpuścił (nie rozpuści się cały na pewno). Dosypujemy galaretkę, mieszamy kilka razy i automatycznie dodajemy śmietanę, energicznie mieszając.
Galaretka i resztka cukru zaczną się rozpuszczać dopiero po dodaniu śmietany.

Przestygniętą masą przekładamy wafle, wkładamy do lodówki i obciążamy czymś (ja obciążam dużą deską bambusową i na to ceramiczna forma do pieczenia.
Po 1-2 godziny można już wyciągnąć, pokroić i zajadać ;)

Takie wafle będą na pewno lepsze od batoników kupionych w sklepie ;)

Równie kolorowo, jak te wafle, możecie wyposażyć pokój Waszych maluchów, z odsieczą przybywa majunto.com proponując bajecznie kolorowe poszewki na podusie, pościele, narzuty, maskotki, lampy i wiele innych. Z pewnością każdy z nas z przyjemnością znajdzie tam coś dla siebie :)


Spodobał Ci się ten post? Nie przegap następnego wpisu! Polub "Świat młodej mamy" na Facebook'u :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz ;)